Klachten & Retourneren


Ben jij niet helemaal happy?

Dat kan natuurlijk... misschien blijkt de maat die je besteld hebt toch niet helemaal te passen, valt een bepaalde kleur je wat tegen, of heeft een product jou simpelweg niet in de beste staat bereikt. Welke reden je ook hebt, we horen het enorm graag van je als je niet helemaal tevreden bent!

Situatie Wat doe je?
Product bereikt jou beschadigd/incompleet. Neem z.s.m. contact met ons op, we overleggen dan samen of je gecompenseerd wilt worden, of liever een vervangend product wilt ontvangen.
Product voldoet niet aan jouw verwachting. Dat is jammer! Bij volledig gepersonaliseerde producten is retourneren of ruilen helaas niet mogelijk (zie onze algemene voorwaarden), maar in de meeste andere gevallen is ruilen wel degelijk mogelijk. Neem contact met ons op om te overleggen.
Overig Neem z.s.m. contact met ons op, we overleggen wat het issue is en hoe we dit kunnen oplossen.

Producten van Kraallokaal retourneren

  • Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Retourneer je de gehele bestelling, dan krijg je het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Retourneer je een deel van de bestelling, dan worden eventuele verzendkosten niet vergoed.
  • Mocht het product of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan rekenen we deze waardevermindering van het product aan jou door. Behandel het product dus met zorg en verpak de artikelen goed.
  • De kosten voor retour van het thuisadres naar de webwinkel zijn voor rekening van de klant. Deze kosten zijn afhankelijk van de prijzen van de gekozen vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zul je het artikel met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Kraallokaal retourneren.

Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via onze contactpagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen op het algemeen retourrecht

Oorbellen (stekers, hangers, álle oorbellen) en volledig op maat gemaakte producten die je bij Kraallokaal koopt, zijn beide uitgesloten van het algemeen retourrecht. Bij oorbellen geldt dat deze artikelen wegens hygiëneredenen niet geruild en/of geretourneerd mogen worden. De artikelen die volledig door jou ingevoerde/doorgegeven specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop kan hierdoor niet geannuleerd worden en de eventueel reeds geleverde producten kunnen niet meer geretourneerd worden.

Retournering n.a.v. een klacht

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@lovefromnature.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Retouradres & Retourformulier

Vul voordat je de producten retourneert ons retourformulier in. Dan kan ik jouw retour zo snel en goed mogelijk afwikkelen. Dit ingevulde formulier mag je mailen, maar mag ook mee verzonden worden. Mocht je het niet meezenden, laat dan wel in je retour duidelijk wat gegevens van jezelf achter (bestelnummer/naam/etc) zodat we weten van wie de retour komt!

De producten die je wenst te retourneren kunnen verzonden worden naar onderstaand adres (géén bezoekadres!).

KRAALLOKAAL RETOURFORMULIER Pdf

Misschien ook interessant:
F.A.Q. | Contact | Blog